Gebeliğin başlangıcında kadınların çoğu normalden fazla yorgunluktan yakınır,bu gayet doğaldır,artık gebesiniz ve vücudunuzun yapması gereken çok şey var,ilk haftalarda vücudunuz bebeğe besinleri taşıyabilmek için daha fazla kan üretir,bu artmış kanı pompalayabilmek için kalbinizin daha fazla çalışması lazım dolayısıyla nabızınız dakikada 10-15 atım artar.

Bu dönemde meydana gelen fiziksel değişikliklerin dışında ayrıca yep yeni duygular ve düşüncelerle karşı karşıyasınız,bebeğinizin sağlıklı olup olamayacağı,nasıl doğum yapacağınız ve nasıl anne olacağınız konusunda karmaşık duygularla karşılaşırsınız.

Peki gebelikte duyulan yorgunluğa karşı ne gibi önlemler alabilirsiniz?

1- Dinlenin: gün içinde arasıra şekerleme yapın,bacaklarınızı yukarıya kaldırarak dinlenin ve enerjinizi tazeleyin. gün içerisinde şekerleme yapamazsanız,iş dönüşünüzde akşam yemeğinden önce yapabilirsiniz. dinlenmek için uyumadan bir süre öncesinden yatağa girebilirsiniz ve gece boyunca sık idrara çıkıp uykunuzu bölmemeniz için yatmadan birkaç saat öncesinden su içmeyi bırakabilirsiniz.

2- Egzersiz yapın: hergün 30 dakikalık bir yürüyüş zindeliğinizi korur ve enerjinizi tazeler.

3- Doğru beslenin: doğru ve iyi beslenmek gebelikte her zamankinden daha önemli,gebeliğin başlangıcındaki yorgunluk hissi yeterli demir ve protein takviyesi olmazsa şiddetlenebilir

Etiketler : gebelik , gebelikte yorgunluk , gebeliğin başlangıcı , gebelikte hissedilen yorgunluk , gebelik sıkıntıları , gebelikteki yorgunluğa karşı alınabilecek önlemler