Kadınlarda ne zaman tüylenme artışından bahsedilebilir?
Erkek tipi kıl bölgeleri:üst dudak,çene,yanaklar,göğüs üstü,göbek çevresi,meme ucu çevresi,göbek bölgesinin orta hattı,bacakların iç kısımları,sırt,kalça gibi bölgeler de kıllanma oluşursa kadın da kıllanma artışı yani hirsutismus'tan söz edilir.

Genetik yapı ve etnik kökenin kadınlarda kıllanma konusunda etkisi var mı?
Etnik köken ve genetik bu konuda etkilidir,bazı kadınlarda yukarıda saydığım erkek tipi kıllanma bölgelerinde tüylenme artışı olabilir ve bu kadınlar doktora başvurup hormon tetkikleri yapılınca sonuçlar normal çıkmaktadır,bu tür kadınlarda epilasyon ile kıl köklerinin alınması dışında kalan tedavi yönyemleri sonuç vermez.

Tüylenme artışı araştırılmalı mıdır?
Çoğu kadında tüylenme artışı bir estetik sorun yaratır ve beraberinde hormonal dengesizlik oluşturur,bu durumda doktora başvurulması özellikle üreme çağında olan kadınlarda sebebin aydınlatılması ve tedavinin başlatılması oldukça önemlidir.

Vücutta kıl dağılımı nasıl olmalı?
Ayak tabanı ve avuç içi hariç vücudumuzun her yerinde kıl kökleri vardır,bu kıl köklerinin bazıları çok ince ve görülmeyen tüyler üretirken,diğer kökler daha uzun ve daha koyu renkli cinsiyet hormonlarına daha çok yanıt veren tüyler üretebilir.

Vücudumuzdaki kıllar hangi hormonlara yanıt verir?
Kıllar daha çok erkeklik hormonu olarak bilinen androjenlere yanıt verir. Her kadında kadınlık hormonunun yanında birde az miktarda erkeklik hormonları da bulunur fakat oldukça düşük miktarda ve bunlar daha çok yumurtalık ve böbrek üstü bezlerden salgılanır.

Tüylenme artışı neden olur?
Kadınlardaki erkeklik hormonu salgısı herhangi bir nedenden dolayı artış gösterdiğinde,istirahat halindeki erkek tipi kıllanma bölgeleri uyanır ve erkeklik hormon artışı sevyesine bağlı olarak azdan çok erkek tipi kıllanmaya yol açar,tüylenmenin yanında ayrıca yağ üretimi de artar ve sivilcelenmeye yol açar.

Kadında erkeklik hormonunun artışına yol açan sebepler nelerdir?
En sık görülen neden polikistik over dir,bu durumda yumurtlama düzensizlikleri dolayısıyla adet düzensizliği ve erkeklik hormonu artışı ve tüylenme artışına yol açar.

Böbrek üstü bezin kalıtsal bazı bozuklukları daha ender olarakta erkeklik hormonunun artışına ve kıllanma artışına yol açabilir.

Bazı tiroid bezi hastalıkları,hormon salgısı yapan kist ve kitleler,hipofiz bezi hastalıkları ve bazı ilaçların sürekli kullanılması tüylenme artışına neden olabilir.

Teşhis ve tedavisi nedir?
İlk olarak hormonlara bakmak lazım,hormonlar yüksek çıkarsa o zaman sebebini ve kaynağını bulmak lazım ve ona göre baskılayıcı ilaç tedavileri uygulanır,fakat aktif olmuş bir kıl folikülünü tedavi ile bloke etmek mümkün değil,dolayısıyla tedavinin amacı yeni kıl köklerinin uyanmasını ve dolayısıyla yeni kılların oluşmasını engellemektir. Çıkmış kıllar ise epilasyon ile kökleri yok edilerek giderilebilirler.

Tüylenme artışı şikayetiyle başvuran bir çok hasta da da hormon tetkikleri normal çıkabiliyor o hastalara da belirtiyi ortadan kaldırmaya yönelik çeşitli ilaçlar ve tüy giderici(epilasyon) yöntemler kullanılır.

Etiketler : kadında kıllanma artışı , hirsutismus , kadınlarda kıllanma