Cinsel ilişki sonrasındaki kanama;

Cinsel ilişki sırasında veya ilişkinin ertesi gününe kadar ortaya çıkan vajinal kanamalar, önemli hastalıkların habercisi olabilir,bu tarz bir vajinal kanama yaşadıysanız mutlaka jinekolojik muayenenizi ertelemeden yaptırın.

Cinsel ilişki sonrasındaki vajinal kanamaya yol açan sebepler nelerdir?

1-En olası neden, klamidya adını verdiğimiz mikroorganizmanın rahim ağzını enfekte etmesiyle olur, klamidya rahim ağzı enfeksiyonu olan servisit durumuna yol açar, rahim ağzı yaralarına yol açabilir, zamanında tedavi edilmezse batın içine yayılabilir ayrıca genital organlarda yapışıklık, tıkanıklık, abseler ve bunların sonucunda kısırlık ve farklı ciddi sonuçlar meydana gelebilir.
Klamidyanın dışında diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklarda seks sonrası vajinal kanama yaratıp, tedavi edilmedikleri takdir de klamidya gibi ileri komplikasyonlara da yol açabilirler.

2-Vajinitler: vajinit adını verdiğimiz vajina iltihapları etken gerek mantar ve başka olsun bu tarz enfeksiyonlar vajinanın dokusunu frajil hale getirip ilişki sırasında kanamasına yol açabilir.

3-Servikal polip: rahim ağzında bulunabilen ve çoğunlukla iyi huylu olan bir polip ilişkide kanayabilir, bu polipler genelde basit ve ağrısız bir müdahale ile çıkarılabilirler.

4-Atrofik vajinit: menapoz sonrasında östrojenin azalmasına bağlı olarak, vajinal doku kuruyup atrofiye uğrayabilir ve ilişki de kolayca kanayabilecek hale gelebilir, bu durum lokal östrojen tedavisiyle çözümlenebilir.

5-Cinsel ilişki sırasında bazen vajinada yırtılma oluşabilir ve bu da kanamaya yol açabilir.

6-Erkeğin menisinde kan olması bazen vajinal bir kanama ile karışabilir ve vajinal kanama olarak düşünülebilir.

7-Rahim ağzı yaraları: servikal erozyon olarak adlandırdığımız bu yaralar, rahim ağzını frajil hale getirip ilişki sırasında kolayca kanamasına yol açabilir.

8-Gebelikte cinsel ilişki sırasında veya sonrasında kanama olması, düşük riskini gösterebileceği gibi, bebeğin eşi yani plasentanın önde geldiğine (plasenta previa) de işaret edebilir.

Saydığımız bütün sebepler cinsel ilişki sırasında veya sonrasında vajinal kanamaya yol açabilir, ama bizim açımızdan bu şikayetin belirtisi olduğu en önemli ve hayatı direk tehdit eden hastalık rahim ağzı kanseridir.

9-Rahim ağzı kanseri: cinsel ilişki sonrasında vajinal kanamanın belirtisi olabileceği en önemli hastalık rahim ağzı kanseridir (serviks kanseri), fakat düzenli yapılan pap smear testleri bu hastalıktan korunmaya yardımcı olur.

Etiketler : Cinsel İlişki Sonrası Kanama , nişantaşı jinekolog , şişli jinekolog