Gebeler hamileliğin getirdiği bir takım önemsiz şikayetleri olabileceği gibi mesela hafif bulantı ve kusma,sık sık uyku isteği veya hafif baş dönmesi gibi ayrıca bir takım şikayetler varki karşılaştıkları zaman kadın doğum uzmanına başvurmaları tavsiye edilir, bunlar;

*şiddetli bulantı ve kusmalar özellikle kilo kaybına neden olanı tedavi edilmesi gerekir,bu tarz hastalarda hastanın hastaneye yatırılıp tedavi edilmesi ve damardan sıvı verilmesi gerekebilir ayrıca bu hastaların bulundukları ev ortamlarından uzaklaştırılması dahi faydalı olabilir.
*vajinal kanama veya suların gelmesi düşük veya erken doğum riskinin belirtisi olabileceği gibi ayrıca plasenta ile ilgili bir sorunu yansıtabilir mesela plasentanın aşağıda yerleşmesi veya erken ayrılması gibi,bu durumlarda acil müdahale gerekebilir.
*vajinal akıntı,özellikle koku veya kaşıntı ile birlikte ise tedavi edilmesi gerekebilir,bu tarz akıntılar gebelik kesesinin erken yırtılması,erken doğuma yol açabilir ve düşüğede sebebiyet verebilir.
*gebeliğin özellikle ikinci yarısında kontrol amaçlı yapılan tansiyon ölçümünde tansiyonun yüksek çıkması preeklampsi dediğimiz hastalığın belirtisi olabilir ayrıca başağrısı varsa tansiyonun mutlaka ölçülmesi lazım,çünkü başağrısı yüksek tansiyonun belirtisi olabilir.
*sıksık idrara çıkma,idrarı yaparken yanma hissi,kasıklarda veya böğürlerde ağrı hissi idrar yolu iltihabının belirtisi olabilir,bu durumda mutlaka tam idrar tahlili yapılmalı ve infeksiyon varsa tedavi edilmeli.
*kasıklarda sancı hissi düşük başlangıcı veya erken doğumun işareti olabilir o tarz şikayetlere dikkat edilmeli.
*gebelik sırasında bacaklarda varis veya makatta hemoroid(basur) oluşabilir veyahut zaten varsa ağırlaşabilir,varis durumunda varis çorabı öneriyoruz,otururken bacakların yüksekte tutulmasını öneriyoruz,hemoroid durumunda kabızlık varsa dışkı yuşatıcı ilaçlar önerilebilir.
*vücutta hızlı oluşan şişkinlikler özellikle yüzde ve ellerde olması,hızlı kilo almak veya vermek doktora başvurulmasını gerektirir.
*5.gebelik ayından itibaren bebek hareketlerinin hissedilmemesi veya hareketlerin durması acil ultrason muayenesi gerektirir.

Etiketler : gebelikte bulantı , gebelikte nelere dikkat etmeli , gebelikte yaşanan problemler , gebelikte vücutta meydana gelen değişiklikler , nişantaşı jinekolog , şişli jinekolog