Kadın doğum uzmanlarının gebe hastalarından en sık karşılaştıkları sorulardan birtanesi,gebelik sırasında kozmetiklerin kullanımı ve özellikle saçımı boyatabilirmiyim sorusu.
Gebelikte kullanılan ilaçların fetüs(bebek) üzerinde zararlı etkileri olup olmadığı çeşitli bilimsel araştırmalarla araştırılmıştır,fakat kozmetikler için durum aynı değil,kozmetiklerle ilgili zararlı etkiler geçmişteki vaka bildirimleri ve hayvan deneylerine dayalıdır.
Gebelikte kozmetik kullanımıyla ilgili en sık karşılaşılan sorun saçların boyatılmasıdır.kullanılan saç boyalarının çoğu kalıcı veya yarı kalıcı ve bunların genellikle ana kimyasal maddeleriyle ilgili yapılan hayvan deneylerinde herhangi zararlı bir etki görülmemiştir.fakat insan üzerinde yapılan çalışma yok dolayısıyla çok emin olamayız onun için tedbirli davranmak gerekir ve aciliyeti yoksa doğum sonrasına ertelenmesini öneriyoruz,bunun yerine kına bitkiseldir ve zararsız,3.gebelik ayından sonra kullanılabilir.
Perma’yı tavsiye etmiyoruz,perma için kullanılan kimyasal maddelerle ilgili çalışma yapılmadığı için teratojenitesi(fetüs üzerindeki zararlı etki) açısından emin olamayız,sonuçta bu kimyasallar saçlı deriden emilip kana karışır.
Saç şekillendiricilerine gelince bunlar genellikle sodyum hidroksid içerir ve gebelerin bu maddeden uzak durması gerekir,saçını şekillendirmek isteyen gebelerin ısı ile pres veya hava akımı ile kurutma yöntemlerini kullanmaları daha emniyetlidir.
Şampuanlarla ilgili ise yine yeterli çalışma bulunmamaktadır fakat fetüse zararsız olduğu düşünülüyor.
Gebelerin üzerinde durduğu başka bir konu ise gebelik sırasında göğüs ve karın çevresinde oluşan çatlaklar,bunlar genellikle 5.aydan sonra oluşmaya başlar.gebede hızlı kilo artışları ciltte gerilmeye yol açar ayrıca gebelikte birtakım hormonların aşırı artışı bu çatlakların oluşumuna yardımcı olur.bu çatlaklar önlenebilir mi?hamilelik süresince orantılı ve ortalama 12 kg kilo alımı gerçekleşirse gebe daha az çatlaklarla karşılaşır ayrıca cocoa,lanolin yağlı kremler gebelikte kullanılabilen kremler ve bunlar cildin esnekliğini arttırarak çatlakların oluşmasını önleyebilir.
Epilasyona gelince,gebelikte ağda kullanılabilir,ağdanın bilinen bir yan etkisi yoktur.tüy dökücüler ise çeşitli kimyasal maddeler içerdiği için tercih etmemekte yarar var dır.

Etiketler : gebelikte kozmetik kullanımı , gebelikte kozmetiğin zararları , gebelikte kozmetik kullanımı önerileri , nişantaşı jinekolog , şişli jinekolog